Hvis jeg var et dyr


af marco_hanuman, the blogger

Hvis jeg var et dyr




Så var jeg en eremitkrebs.
Jeg har fundet et hus på havets bund, som jeg bebor.
Huset er efterladt af et andet væsen, der ikke orkede at bebo det længere.
Jeg flytter mit hus, når der er brug for det.
Jeg har et mobile home i det flydende element.
Hvis diverse arter af rovfisk er i farvandet, hiver jeg bløddelene over i den skudsikre kuffert.

Så var jeg en skovmus.
Jeg holder af gennemhullede skrænter, mit system af gange er vel udbygget.
Der er flere udgange og indgange til min bolig.
Jeg satser på at vende tilbage til et af flere huller, inden kløer og hugtænder kommer i vejen.
Jeg har ikke noget imod at skifte habitat, men jeg foretrækker hullet i hulvejen.
Siden du spørger, hvorfor jeg ikke foretrækker et bur eller et hamsterhjul, så svarer jeg: Er du mus eller mand?

Så var jeg en edderkop.
Jeg har en tråd, der fornemmer, hvor det foregår.
Når noget interessant rører på sig, trækker jeg i land.
Jeg har mere end to ben, jeg har mere end fire ben, jeg har mere end seks ben.
Jeg har ben i næsen, jeg tager benene på nakken.
Tal pænt til din husedderkop – uden hvilken, fluer ville ligge i lag på dit gulv.

Så var jeg en gærdesmutte.
Jeg er så undselig, at jeg smutter under gærdet.
Min sang lyder som et maskingevær.
Jeg stikker halen i vejret, mens jeg stikker næbbet i maskineriet.
Jeg bruger min grå undselighed til at kæfte op udenfor rækkevidde.
Jeg sidder her på min kvist - kom an og jeg flyver.

Så var jeg en ørkenræv.
Jeg stjæler en en glød fra bålet og løber min vej.
Jeg smider den i den hule træstamme, der lukker sig om gløden.
Min snuhed overgås kun af min nysgerrighed.
Jeg vil vide, hvad der foregår.
Mere end én gang har jeg brændt snuden.

Så var jeg en lammegrib.
Jeg svæver i to kilometers højde over dårligt vejr i bjergpasset.
Som de siger: der findes ikke dårligt vejr, der findes mangel på vingefang.
Hvis jeg har lyst, stiller jeg skarpt med mit kikkertsigte på et murmeldyr.
Jeg holder af mit navn, for de tror jeg flyver rundt med får.
Jeg lader dem blive i troen - forstyr aldrig en god historie.


Det er bare et computerspil 

Det er mega sejt!

Der findes en bane, man kan downloade på nettet.
Ja, altså til World of Genocide III - Isis Unveiled.

Du kan selv vælge, om du er en sortklædt jihaddist, der er kommet ind via Tyrkiet. Eller en israelsk special force - forklædt som sortklædt jihaddist. Eller amerikansk special force, der lige er smidt ud med faldskærm.

Så gælder det om at slå så mange civile ihjel som muligt. Ind imellem skal du også slås mod syriske regeringstropper, der er nogle megadumme svin, der gasser deres egen befolkning. Det får man lige at vide i starten over radioen. Hvorfor de gør det, ved man så ikke lige - altså, det kan godt virke lidt ulogisk, for det er jo mig, der gør den slags i spillet. Nå, det skal man ikke tænke så meget over.

Undervejs kan man opgradere sine våben. Jeg har lige fået et sennepsgas-missil - fuck, det er effektivt! Jeg måtte også slå ret mange kvinder og børn ihjel, før det kom. Så kan man skyde ind i boligkvartererne og bombe et hospital. Der er nogle ret fede cut scenes, hvor man ser en masse civile, der er gule og blå i hovederne og har brandsår over det hele. Totalt realistisk, det er det, jeg godt kan li' ved spillet!



Ellers kan man optjene alle de sejeste amerikanske våben og NATO-gear. Det gælder indimellem også om at skyde på de skide russere, der flyver ind over for at hjælpe regerings-svinene - og sørge for, at du ikke selv bliver ramt. Det gælder også om at lave fælder for modstanderne. Det kan fx bestå i at tage et spædbarn og lave en boobitrap. Så kommer der en eller anden idiot og skal redde møgungen og ... kaploff!så er der bare kød over det hele, mand, eddermame godt tænkt! 

Ellers er det noget med at køre rundt i Toyotaer med en machine gun på ladet og skyde ind i sidegaderne. Der er også en bane i Aleppo, hvor man render rundt i en masse rådne tunneller. Hvis du har nakket en hel masse, kan du også få lov til at æde lever og hjerte på modstanderen eller bare skære hans hoved af, mens der er et filmhold, der står og filmer. Hvor fa'en kom de lige fra? Nå, det skal man ikke tænke så meget over.

Udover at nakke alle de støvede ørkenperkere, så gælder det også om at tjene penge samtidigt. Nogle gange er det en saudiarabisk dealer, du får penge af. Andre gange er det en NATO- eller CIA-mand. Du kan virkelig tjene penge, og til sidst kan du faktisk købe en drone.

Det fede ved spillet er alle de baner, man kan downloade, hvis man bliver træt af de andre. Der er en lidt ældre Libyen-bane. Så er der en irakisk, der er endnu ældre. Så er der en i Yemen, hvor man både kan dronebombe bryllups- og begravelsesselskaber. Så er der en fra Ukraine, hvor du selv kan få lov til at være nazisvin - sgu egentlig meget befriende med moderne computerspil, hvor man kan skifte roller indimellem. Så lige pludselig er du i Afrika, hvor du render rundt og skyder på nøgne negerbørn. Og som belønning får du lov til at kneppe en negerkælling, mens de andre holder hende. Nå, det skal man ikke tænke så meget over.

Og så er det bare et computerspil. 


Den stakkels ondskab 

Skal vi nu have medfølelse med den inkarnerede ondskab?

Kommer der et nyt afsnit af Ringenes Herre, hvor vi må forstå, at Mørkets Fyrste, Lord Sauron er en stakkel, der havde en ulykkelig barndom for 1000 år siden?



Skal vi synes, det er hjertegribende synd for Leon Trotskij, at han var nødt til at beordre den evige terror og de trælse massehenrettelser på et milliontals klassefjender, mens han desværre var nødt til at berige sig med deres ejendom?

Kommer der et nyt afsnit af Star Wars, hvor det viser sig at Imperiets Kejser i virkeligheden er en stakkels fortryllet frø med røde rande om øjnene?

Bør vi se med formildede øjne på den stakkels traumatiserede, psykopatiske polak, Zbignew Brzecinsky - der sjovt nok ligner kejseren fra Star Wars på en prik - og tilgive ham hans massemord på civile ud fra betragtningen om, at traumer undskylder alt?

Kommer der et nyt kapitel af Goethes Faust, hvor Mephisto i virkeligheden er en stakkels støvsugersælger, der blev frarøvet alle sine støvsugere, hvilket selvfølgelig forklarer alt?

Er det virkelig, virkelig synd for Winston Churchill, at han ikke kunne finansiere sit ekstravagante overforbrug og måtte love højt og helligt at starte endnu en verdenskrig? Efter finansiering af sit ekstravagante overforbrug, selvfølgelig - det manglede da bare!

Kommer der en ny poetisk udgave af Mao's Lille Røde, hvor vi skal have knaldhamrende ondt af den gode formand med verdensrekord i folkemord? 


Jeg har hørt, at Jorden er flad igen 

Det har jeg ventet på lige siden middelalderen.
Der åndede jeg så lige lettet op!


Jeg kan simpelthen ikke overskue alt det 3-dimensionelle hejs!
Og Galileo og alle de andre spader med deres rådne solsystem og deres planeter og deres galakser - de skulle bare have været henrettet alle sammen!

Det er meget nemmere med en julekugle, hvor stjernerne er drysset udover en halv plastikbold. Hvis man kommer for langt ud til kanten, så er der hvalfisk og den slags. Man skal passe på med at kommer for langt ud, for der er særlige interesser forbundet med at komme for langt ud. Der er særlige interesser i rummet. Der er særlige interesser i Nordpolen. Der er helt særlige interesser i Sydpolen. Men nu findes de slet ikke længere, igen, for Jorden er flad, og paven er glad igen.

Jorden er blevet en flyvende tallerken, og rummet er væk. Og tallerkenen flyver ikke længere, for der er ikke noget rum at flyve i. Og solsystemet findes ikke. Og galakserne findes ikke. Og verdensaltet findes ikke. Og sorte huller findes ikke. Og Solen findes ikke. Og solopgang og solnedgang findes ikke. Og lysets hastighed findes ikke, for lyset findes ikke, for Solen findes ikke og stjernerne findes ikke. 

Og horisonten findes ikke. Til gengæld kan jeg stå i Køge og kigge direkte til Rønne. Og fra Gudhjem direkte til Sct. Petersborg. Og derfra direkte til New Delhi med flad mellemlanding i Teheran. Og derfra flat-out til Tokyo. Og fra Tokyo direkte til Los Angeles. Og derfra lige ud ad landevejen til New York. Og til Nuuk. Og til toppen af indlandsisen, der desværre rager op, så man ikke kan se direkte til Reykjavik og direkte til Dublin og London og Esbjerg og ... direkte til Køge igen. 

I rigtig, rigtig klart vejr kan jeg simpelthen se mine egne røvballer, hvis jeg har en ordentlig syg kikkert!

Er det ikke fantastisk med den flade jord?!
Jeg elsker 2D, som jeg elsker min fladskærm. 
Det har jeg ventet på lige siden middelalderen.

 

Kommentarer

  1. Kommentarfeltet ser altid så ensomt og forsømt ud, og jeg vægrer mig lidt ved at være den eneste, der skriver "Hurrra! Hvor er det flot!"

    Hvor er alle de andre, der ikke lige læser aviser og ser fjernsyn?

    SvarSlet

Send en kommentar